Kuidas kirjutada sotsiaalmeedia postitust

-
Tänane turg on konkurentsitihedam kui kunagi varem. See tähendab, et sinu ja sinu meeskonna oskuste tase on olulisem kui kunagi varem. Tarbija, kes on täna paremini haritud nõuab ka paremat ettevalmistust, paremat informatsiooni ja parema varustusega ettevõtet. Kui sa tahad võita ja oma turundusega silma paista, pead keskenduma nii enda kui oma meeskonna oskuste lihvimisele.
Selles artiklis jagan sinuga ühte võimast sotsiaalmeedia postituse ideed, mida saad kohe täna oma ettevõtte virtuaalsel seinal ära kasutada. Kui otsid ideid reklaamteksti kirjutamiseks, siis sobib see idee ka selleks.

Nipp, mida sinuga jagan, seisneb selles, et tekst mida oma sotsmeedia seinale kirjutada tahad, peab sisaldama sõnu, mis kutsuvad lugejat tegudele.

On olemas kahte tüüpi keelekasutust: passiivne keel ja aktiivne keel.
Passiivne keel võib olla midagi sellist, kus sa justkui ütled, mida mõtled aga samas ei ütle ka.

Passiivse keelekasutuse näide:

“Ma olen mõelnud, et sa võiksid meie ilusalongi tulla…”

See näide on passiivne viis seletada midagi, mida sa soovid aga ei anna lugejale konkreetseid samme edasi tegutsemiseks.

Aktiivne keelekasutus tähendab aga seda, et sa tahad kirjutada nii, et sinu tekst tooks reaalseid tulemusi.

Mõned näitekd aktiivsetest sõnadest on tegusõnad, mis kõnelevad moel, et genereerivada tegevust.

  • MINE
  • VÕTA
  • KLIKI
  • LAE ALLA

Sellised sõnad on fokuseeritud tegevusele. Need keskenduvad lugejale ja sellele, et ta lugemise tulemusena midagi edasi teeks.

Tarbijad on keskendunud millelegi enamale kui lihtstalt lugemine ja see eraldab sisu loomise tavalisest kirjutamisest. Kui see oleks lihtsalt tavaline kirjutamine, siis sa võid minna ja kirjutada suvalisi sõnu oma sotsmeedia seinale ning loota parimat. Tegelikkuses see niimoodi ei tööta. Kui tahad saada tulemust, siis pead kasutama sõnu, mis kutsuvad inimesi üles midagi tegema. Kui sa tahad neid utsitada klikkima sinu linkidele, vaatama sinu videoid vms, siis sa tahad kasutada oma postitustes tegusõnu.

Siin on üks näide:

Oletame, et tegemist on väikeettevõttega, mis müüb rõivaid.

HALB NÄIDE, kuidas kirjutada postitust ja avaldada seda erinevatel sotsmeediaplatvomidel võiks olla selline:

“Meie võrratu rõivakauplus ootab teid. Tulge meile külla!”

Siin ei ole mitte midagi tegemist lugejaga, vaid ettevõte ülistab ennast kui võrratud nad on. See võib mõnede inimeste puhul toimida, aga enamus ei pööraks sellele täheleapnu, vaid scrolliks edasi ja mõtleks endamisi “mis iganes”.

PAREM VIIS kirjutada on midagi sellist:

“Soeta endale soodsa hinnaga mugav kleit. Proovi täna selga. Tule meile külla aadressil…”

Siin sa räägid sellest, et lugeja saab midagi enda jaoks.
SOETA on tegusõna, SOODNE HIND on midagi, millest lugeja hoolib, sest ta tahab säästa raha mugava ja hästiistuva kleidi pealt. Rääkides kleidist, siis on tegemist rõivaesemega, milles saab end mugavalt ja hästi tunda. See tähendab, et SOETA, PROOVI SELGA, KÜLASTA MEID, on kõik tegusõnad, mis ajendavad lugejat tegutsema.

Mida rohkem tegusõnu oma sisuloomes kasutad, seda rohkem haarad lugejat oma postitusele kaasaelama.
Kui kasutad passiivse keelekasutuse asemel aktiivset keelt, siis oled alati tulemustele orienteeritud.

Ei ole aega sisu loomiseks? 
Võta meiega ühendust SIIN. 

Eelmine
Teemad, millest kirjutada sotsiaalmeediasse
Järgmine
4 lihtsat sammu klientide leidmiseks

Lisa kommentaar

Email again: