Uus turundus

-

“Ma ei ole kunagi filmi vaatamisel pööranud tähelepanu sellele, kas mulle loo kaudu midagi müüa tahetakse,” ütles Moonika, osatäitja kes astus näitlejana üles meie viimases fotoloos.

Kas Sina oled?

Mõtleme korraks ajas tagasi 1998–2004 toodetud ning Emmy ja Kuldgloobusega pärjatud USA komöödiaseriaalile "Seks ja linn”, kus tegevus toimub New Yorgi linnas ja keskendub seltskonnaelu eliiti kuuluvale neljale modernsele naisele, nende igapäevaeludele ning armusuhetele.

Kui Sa seda seriaali kunagi vaadanud oled, siis tead, et sarja peategelane Carrie Bradshaw töötab ajalehe The New York Star juures kolumnistina. Tema parimateks sõbrannadeks on kunstikaupmees Charlotte York, karjäärile pühendunud advokaat Miranda Hobbes ning vabameelne suhtekorraldaja Samantha Jones. Esmapilgul võib tunduda, et tegemist on lihtsalt meelelahutusliku ekraniseeringuga. Kuid kas see ikka on ainult nii, nagu pealtnäha paistab?

Seriaal oli brändide jaoks turunduslik kullaauk, sest paljud naised samastasid end ühe või teise karakteriga. Nad soovisid samuti reisida Suurde Õuna, viibida samades baarides ja kauplustes, kanda sarnaseid rõivaid ja ehteid ning nautida samasuguseid kokteile. Kuigi kingameister Manolo Blahnik disainis kingi juba alates 1971. aastast, tõusis tema ​​edu seriaali tulemusel hüppeliselt.

Traditsioonilised meedikontseptsioonid on minevik. Kogu meediatööstus on läbimas fundamentaalseid muutusi.

Igal ettevõtjal on täna võimalus panna jälgijad oma sotsiaalmmeediaplatvormil hetkeks peatuma. Kõigil on võimalus investeerida professionaalse sisu loomesse ja tootmisesse ning luua oma raadio- või telekanal. Ringhääling ei ole enam ainult suurte meediakontsernide mängumaa. Igaüks võib luua oma “Netflixi” või “HBO”, ja seda edukalt äri kasvatamiseks kasutada.

Video on tarbija käitumist radikaalselt muutunud. Inimesed ootavad üha enam asjakohast ja atraktiivset sisu, millele oleks juurdepääs igal ajal ja igal pool.

TV ja videoreklaamid kohanevad uute formaatidega ning toetuvad üha enam reklaamisisu isikupärastamisele. Videot kasutatakse vaatajaandemete kättesaamiseks, et neist saaksid potentsiaalsed kliendid ning lõpuks tarbijad.

Digitaalses tulevikus on atraktiivse sisu loomiseks ja tootmiseks ning kliendini jõudmiseks esmatähtsad tehnoloogilised võimalused.

2021. aasta lõpuks muutub turundus empaatilisemaks kui kunagi varem.

Mõelgem, kui veel paar aastat tagasi said ettevõtjad suhelda oma klientidega offline´is, siis 2021. aasta lõpuks on interaktiivne suhtlus hädavajalik.

2021. aasta saab ettevõtjatele olema aasta, mil igaühel on võimalus oma turuosa kasvatada.

Miks?

Sest paljud ettevõtjad satuvad lõksu. Paljud vähendavad turunduseelarvet ja -personali, lootes, et pandeemia möödudes saab tavapärase elu juurde naasta.

Turundus on aga juba viimase kümne aasta jooksul palju muutunud. See jätkub ka COVIDi järgselt. Kiiremini, kui me arvata oskame.


Uus turundus põhineb humaansusel. See tähendab, et inimesed soovivad rohkem kogeda emotsioone ja sellele aitab suurepäraselt kaasa lugude jutustamine.

Kui inimene vaatab või kuulab lugu, siis hakkab aju vallandama osütotsiini ehk õnnehormooni. Mida rohkem oksütotsiini vallandub, seda empaatilisemaks muutub ta loo jutustaja vastu. Seda rohkem tekib tal usaldust brändi vastu.

Brändituntuse osas on lugude jutustamine tarbijatega suhete loomisel kesksel kohal. Emotsioone kasutades ja humanistilikku lähenemisviisi abil saavad kaubamärgid pakkuda tarbijatele põhjendusi, miks nad nende tooteid peaksid ostma, ilma et selleks oleks vaja teha tungivat müüki.

Uuringud kinnitavad, et lood on 22 korda meeldejäävamad, kui tõhusad faktid. Just seetõttu ongi lugude jutustamine 2021. aastal turunduses kohustuslik taktika.

Kui Sa soovid turuosa käesoleval aastal kasvatada, tugevdada oma brändi ja luua tugevamaid kliendisuhteid, siis kasuta selleks lugude jutustamist. Lugude jutustamine annab Sulle tohutu eelise - see võimaldab kaasata ostja kõiki viite meelt ja viia klient harivale reisile mitte keskenduda ainult ühele reklaamisõnumile.


Eelmine
TURUNDUSSÕNUM: 9 TÜÜPVIGA, MIDA VÄLTIDA
Järgmine
Andmete mõõtmise olulisus

Lisa kommentaar

Email again: