TURUNDUSSÕNUM: 9 TÜÜPVIGA, MIDA VÄLTIDA

-
Kas soovid, et Sinu turundussõnum oleks selge, kasvataks bränditeadlikkust ning viiks edasi müügini? Siis enne, kui asud kirjutama oma järgmist artiklit või blogipostitust, vaata millised on enamlevinud vead, mida kirjutamisel tehakse. See aitab Sul oma lugejaga paremini suhelda ning seab fookuse sõnumile.

1. Ei tea millest kirjutada

Selleks, et leida ideid, on oluline neid kõgeipealt ise endasse ammutada. See tähendab raamatute lugemist, suhtlemist huvitavate inimestega ja uute kogemuste otsimist. Mida usinamalt ise uut infot otsid, seda rohkem leiad ka ideid, mida teistele edasi jagada.

2. Toimetamise faas jääb vahele

Toimetamine on kirjutamisprotsessi oluline osa. Teksti toimetamine muudab sõnumi arusaadavaks ja asetab loogilisse järjekorda. Toimetamine tähendab, et loed mustandi üle ja kontrollid fakte. Veendu, et Sa ei kirjutaks ühest ja samast teemast mitu korda ja väldi korduvat sõnakasutust.

3. Ei tooda välja fakte

Faktide välja toomine aitab lugejal teksti paremini mõista ning veenab lugejat selle usaldusväärsuses.

4. Ei teata, kellele kirjutatakse ehk kirjutatakse kõigile

Oluline on teada, millisele sihtgrupile teksti sõnum on suunatud. Kui Sa ei pööra tähelepanu sellele, mis lugejat huvitab, siis ei huvita ka lugejat see, millest Sina kirjutad. Kirjutamisele investeeritud aeg ja ressurss lähevad sel juhul raisku.

5. Ei koostata kirjutamise plaani ega tunta kirjutamise süsteemi

Planeeerimine on kasulik seetõttu, et see aitab Sul oma mõtteid korrastada ja seada kirjutamise prioriteedid.
Inimese aju töötab kõigil ühtemoodi. Reptiilne aju kontrollib keha elutähtsaid funktsioone, nagu pulss, hingamine, kehatemperatuur ja tasakaal. Limbiline süsteem, ehk emotsioonide keskus, genereerib soove ja annab märku ohtudest ning võimalustest. Mõtlev aju ehk neokorteks analüüsib fakte ja otsib loogilisi seletusi. Kui mõtlev aju ja emotsiooaalne aju ei ole omavahel kooskõlas, siis satuvad inimesed kimbatusse. Kui Sinu turundussõnum on lugejale edasi antud moel, mis on kahele viimasele ajuosale arusaadav, siis kõnetad tekstiga lugejat ja täidad kirjutamisega oma eesmärgi.

6. Ei leita õiget kirjutamise tempot

Sinul on täielik kontroll, kui kiiresti või aeglaselt Sinu lugu voolab.
Kirjutamise rütm määratakse kirjavahemärkidega ja sõnadel asuvate rõhuasetustega. Pikad laused võivad kõlada poeetiliselt ja jõuliselt, kuni need lugejal hinge kinni ei tõmba. Lühikesed laused muudavad sisu erksaks. Kui kõik laused on ühes ja samas tempos, siis muutub tekst lugeja jaoks igavaks.

7. Kirjutatakse esimeses isikus

Hea turundussõnum räägib publikust, mitte ettevõtte toodetest või teenustest. Seetõttu peaksid kasutama asesõnu nagu sina, sinu, teie ning vältima esimeses isikus asesõnu nagu mina, minu ja meie. Põhjus on lihtne. Lugejat ei huvita mitte Sina, vaid ta tahab teada, mis kasu tema lugemisest enda jaoks saab.

8. Müüakse teksti sees

Enne müügipakkumise tegemist on oluline luua lugejaga (loe: sihtgrupiga) usalduslik side. Seda saad teha, kui näitad talle oma kirjutatud tekstis, et mõstad tema valu ja Sul on sellele lahendus.
Sa võid tekstis viidata müügiprotsessile, kuid mitte kunagi ära hakka teksti kaudu lugejat veenma oma toodete ja/või teenuste headuses. Müügiprotsess on eraldiseisev etapp. Juhata sinna lugeja, kelle usalduse oled juba võitnud ja kelles oled oma ettevõtte vastu huvi tekitanud.

9. Kasutatakse liiga palju võtmesõnu

Google on keskendunud väärtusele. Loo sisu, mis on lugeja jaoks oluline ja kaasahaarav. Ühe blogipostituse kohta soovitab Hubspot keskenduda ühele kuni kahele võtmesõnale.


Kirjutamine ei pea olema vaevaline. Aga ära unusta, et täiuslikkust ei ole ka olemas. Ma loodan, et leidsid sellest postitusest kasulikke nippe, olenemata sellest, kui kaua oled kirjutamisega tegelenud.

Eelmine
Facebooki postitus, mis paneb hetkeks peatuma

Lisa kommentaar

Email again: