Andmete mõõtmise olulisus

-
Kuna paljud tarbijad avastavad uusi ilutooteid ja -teenuseid erinevatelt sotsiaalmeedia platvormidelt nagu Facebook, Instagram ja YouTube, siis pole üllatav, et nii uued kui ka juba tuntud kaubamärgid investeerivad üha enam digitaalsesse meediasse. Eesmärk on loomulikult haarata publikut avaldatud sisule kaasa elama ja kasvatada müüki. Järjepidev tegevuste mõõtmine aitab hõlpsasti välja selgitada nõrkused ja annab võimaluse keskenduda just neile tegevustele, mis ettevõtet kasvatavad ja tugevamaks muudavad.

Minu arvates on just väikeettevõtjad need, kes teevad Eesti eriliseks. Siin ei õitse mitte ainult ettevõtlusvaim, vaid võime muuta unistused reaalsuseks. See, mis kunagi oli lapsepõlve suur soov või perekeskis köögilaua taga maha peetud kirgilik vestlus, võib saada ellu äratatud ja kasvada millekski nii suureks, mille järgi kodulinn, kogu Eesti või isegi välismaailm meid tunneb.

Ükski idee ei ole liiga suur. Meil on visioon ja vajadusel leiame rerssursid, et oma ideed ellu viia ja midagi erilist korda saata. Kuid mõnikord keskendume liialt suurele pildile ja lõpptulemusele, mida saavutada tahame ning unustame ära, kuidas hoida silm peal protsessil ja olla veendunud, et me kursilt kõrvale ei kalduks.

Meil on alati võimalus oma tegevust mõõta. Vältides emotsiooni pealt tehtud kiireid otsuseid, saame vaadata otsa numbritele, mis näitavad meile selgelt suunda, kuhu peaksime liikuma. Nagu ütleb ka Eesti vanasõna: „Seitse korda mõõda, üks kord lõika.“

Kui me jälgime ja mõõdame protsessi, siis näeme mida on mõistlik jätkata ja millised tegevused peaksime kiiremas korras ära lõpetama. Kui me ei mõõda igapäevaseid tegevusi ega vaata otsa numbritele, siis ei ole meil äris edasiliikumist.

Võtame näiteks sotsiaalmeediapostitused. Kui me ei tea, kas avaldatud postituste sotsiaalse suhtluse indeks (Social Interaction Index) on suurem või väiksem kui keskmiselt soovituslik 3,6 või kas kaasatuse määr (Engagement Rate) on suurem või väiksem kui keskmiselt soovituslik 1, siis ei oska me analüüsida kas avaldatud sisu on fännide ja lehega suhelnud inimeste jaoks piisavalt kaasahaarav või mitte. Samuti ei tea me sel juhul mida sisuloomes muuta või millega jätkata.

Teise näitena võib tuua video. Paljud ettevõtjad avaldavad video ja asuvad seejärel vaid vaatamiste ja jagamiste numbrit jälgima. Kui aga süübida sügavamale, siis saame kasutada andmeid selleks, et mõõta, millised on vaatajate meelest videos nähtud kõige erutavamad hetked. Seeläbi on meil võimalus teada saada, mis tõmbas kõige enam publiku tähelepanu. Neid klippe saab aga edukalt ära kasutada ka mujal meedias, et tõmmata veelgi rohkem tähelepanu.

Nimekirja, mida mõõta, võib jätkata lõputult. Bränditeadlikkuse kasvatamisest kuni müügitehinguteni välja. Mida olulisem on eesmärk, seda tihedamini peaksime protsessi mõõtma.

Kuigi kaasaegne turundus keskendub lugude jutustamisele ja tarbija emotsioonidele, peame ettevõtte juhtidena siiski numbreid jälgima. Kontroll on täielikult meie endi käes ja digitaalne ajastu teeb statistika analüüsimise ääretult lihtsaks. Tuleb vaid välja selgitada kes või mis meie graafikakõverat ülespoole nihutab, et saaksime sama tegevust edukalt korrata.


Eelmine
Uus turundus

Lisa kommentaar

Email again: