Mida peaksid iluettevõtted teadma müügist

-
Ilutööstuse analüütik Larissa Jensen (NPD Grupp) rääkis Global Cosmetic Industry ajakirja novembrinumbris sellest, et online ostukanalid näitavad jätkuvalt tugevat kasvutrendi. Siiski tuleb tema sõnul tõdeda fakti, et füüsilised jaemüügikauplused on suurimad nii oma mahu- kui ka käibe poolest ja selleks, et ilubrändid mõlemast kasu saaksid, tuleb neil pingutada justnimelt selle nimel, et olla edukas ka füüsilistes kauplustes.
Nielsen uuringu tulemusena selgus, et brändid peavad aitama oma edasimüüjatel leida põhjuseid, miks kliendid peaksid poodi kohale tulema.
Kõige kiiremini kasvab müük tavakauplustest online kanalitesse just juukse- ja nahakategoorias. Makeup ja lõhnaõlid liiguvad aeglasemas tempos. E-kaubandus on aga vajalik eelkõige seetõttu, et tõmmata nii milleenniumilaste kui ka Z-generatsiooni tähelepanu.

Osad online´is sündinud brändid on näidanud kadestamisväärseid kasvureitinguid. Näiteks Curology (147%) ja Glossier (69%). Samas otse tarbijale suunatud brändid, nagu Kylie Cosmetics ja Colourpop, teevad lisaks online müügile koostööd ka edasimüüjatega füüsilises jaekaebanduses.

Euromonitor International ennustab ilutööstuse jaemüügile väga positiivset väljavaadet. Iluspetsialistidest edasimüüjad teenivad 2019. aastal eeldatavalt 24.676 miljardit dollarit ja 2020. aastal 26.304 miljardit dollarit. Suurem osa sissetulekust tuleneb edasimüüjate ja brändide poolt pakutava unikaalse ostukogemuse tõttu.

Mis siis aga sunnib tarbijat mugavast online keskkonnast füüsilisse kauplusse kohale minema?

Pakend

Paljud tarbijad tunnevad muret plastikureostuse pärast ning see on ka põhjus, miks brändid üritavad leida võimalusi, kuidas kvaliteetseid tooteid vähem pakendada. Näiteks taasleiutas Mugler hea võimaluse, kuidas kliente uuesti kauplusse kohale meelitada, luues koostöös Diam Grupiga lõhnaõli dispenseri, mis mahutab korraga Mugleri kolm kõige populaarsemat lõhnaõli – Aura, Alien ja Angel. Diami müügidirektor Bruno Blin selgitas, et nad kasutasid globlaaset ökodisaini lähenemist selleks, et vähendada materjalide paksust ja tõsta esile koostisosi, mis on kergesti eraldatavad. Lisaks on täitepudelid töödeldud nii seest kui ka väljast, et ära hoida rooste tekkimist ja suurendada vastupidavust. Uudne dispenser tõmbab tähelepanu ning on jaemüügikaupluste erinevatele pindadele paigutamiseks kompaktne.
Larissa Jensen lisas, et kui varem oli oluline, et toode paistaks poeriiulil silma, siis nüüd on tähtis, et see oleks ka online´is scrollides märgatav. See tähendab seda, et pakend peab välja nägema eriti instagramilik.

Kogemus

Nii nagu raamatukauplustes on raamatud paigutatud riiulitele külg ees, et oleks näha raamatu pealkiri ja autor, siis näiteks Amazonis esitletakse raamatuid nii, et näha on kogu raamatu esikaas. See on selleks, et peegeldada digitaalset kogemust.
Tihti asetatakse raamatuid ka sarnaste reitingute järgi või soovitatakse bestsellerite kõrvale mõnda teist raamatut, millest lugeja võiks samuti huvitatud olla. Kui kasutada samalaadset lahendust jaekaubanduses ilutoodete väljapanekul, siis võib see sarnaselt hästi töötada.

Soodsad maksevõimalused

Paljud milleeniumilapsed on võlgadega koormatud ja Z-generatsioon on oma tarbimisharjumuste suhtes ettevaatlik. See tähendab suurt hulka noori inimesi, kes ei kuluta ilutoodetele just suuri summasid. Samas, kui brändid ja edasimüüjad neid hästi motiveerivad, siis võiksid nii milleeniumilapsed kui ka Z-generatsioon olla valmis rohkem raha välja käima.

2019. aasta suvel lanseeris Ameerika kosmeetikabränd e.l.f. Beauty lojaalsusprogrammi, mille kaudu saavad kliendid skaneerida ostutšekke otse oma lojaalsuskontole, et vahetada e.l.f. Beauty toodete punktid dollariteks (selle asemel, et saada nende eest uusi tooteid). Kogutud punkte saab kasutada kõikides online- jaemüügi kauplustes, mis müüvad e.l.f Beauty tooteid. See annab ostjatele rohkem paindlikkust ning põhjuse olla brändile lojaalne.

Teine sagedasti kasutatud võimalus, mida brändid pakuvad, on osta kohe, maksa hiljem mudel. See tähendab, et klient saab kauba kohe kätte, kuid võib selle eest tasuda hiljem. Selle võimalusega annavad brändid kliendile võimaluse hoiduda laenudest ja krediitkaartidest.

Inimestel on täna võimalus sooritada oste kõikjal. Online´is on see tarbija jaoks eriti mugav ning samuti brändide jaoks kui kasutatakse taktikalist turundust ning automatiseeritud müügisüsteemi.  77% milleenniumilastest eelistab uudset kogemust toodetele ning 60% Z-generatsioonist eelistab uudset toodet kogemustele. Võimalus eristuda toob tarbija kauplusse kohale ja iluvaldkonnas on selleks rohkelt võimalusi.

Allikas: http://gcimagazine.texterity.com/gcimagazine/november_2019/MobilePagedReplica.action?pm=2&folio=20#pg35 
Eelmine
Millest uudiskirjades kirjutada, et neid avataks ja lõpuni loetaks
Järgmine
Online turunduse tähtsus väikeettevõtja jaoks

Lisa kommentaar

Email again: