Kuidas valida õiget turundusplatvormi?

-

Maailm on muutunud. See töö, mis vanasti oli müügimehe teha, tuleb täna turundusel ära korraldada.  Puhtalt sellepärast, et keegi meist ei taha enam müügimehega rääkida.

Me ärritume telefonikõnede peale, kus mõni järjekordne mündimüüja või ajakirja pakkuja meile tuimalt müügikõnet ette loeb. Lemmiksaate reklaamipausi ajal läheme alati võileibu tegema ja postkasti saabunud müügikuulutused kortsutame ilma pikemalt süvenemata kokku ning viskame prügikasti.  Me põgeneme reklaami eest, kuid sellest hoolimata jookseb enamus ettevõtteid, kuulutusetahvlid pea kohal, meile amokki.

Kui tahad köita oma sihtgrupi tähelepanu ja nende usaldust loomulikul teel võita, pead sulanduma nende seltskonda ja rääkima nende keeles sellest, mida nemad kuulda tahavad.  


Kuidas me aga teame, millist sotsiaalmeediaplatvormi meie kliendid eelistavad? 

Toon alljärgnevalt mõned näited, mis võiksid ka sinu puhul toimida ning kus saad luua oma sihtgrupi jaoks kasulikku sisu: 

  • Instagram on peamiselt piltidel põhinev platvorm. Seega, näiteks juuksuri jaoks on see ideaalne koht, kus oma portfooliot jagada ning oma klientidega ühenduses olla. 
  • B2B ettevõte, kes tegeleb tarkvara müügiga ja esitleb oma valdkonnas läbiviidud uuringuid, teab, et tema sihitud klientuur suhtleb oma kolleegidega aktiivselt Linkedin´is. Seega nad katsetavad sealset platvormi ja vaatavad kuidas see nende jaoks töötab. 
  • Ehteblogija otsustab keskenduda oma tegemised Pinteresti, sest tema sihtgrupiks on noored naised, kes tahavad kanda väega ehteid. Kuna kunst on Pinterestis populaarne teema, siis võib ta kindel olla, et see on tema jaoks parim platvorm, kuidas soovitud publikuni jõuda. 

On öeldud, et igal ettevõttel on ainult üks ülemus – KLIENT.  Ja see klient võib kogu ettevõtte töötajad kuni juhatuse liikmeteni väga lihtsasti vallandada. Selleks ei pea ta tegema muud, kui kulutama oma raha ükskõik kus mujal, peale sinu ettevõtte.


Mida siis teha, et sina töötuks ei jääks vaid hoiaksid oma bossi rahakotirauad avatud ja tuju rõõmsana?
 
Toon välja 3 lihtsat võimalust, mida kohe praegu saad teha:  

1. Esita neile küsimusi

Üllatus, üllatus. Inimestel on kombeks vastata, kui neilt midagi küsitakse :-) Pealegi, neile meeldib endast rääkida. Proovi järele. Vali 5-10  lemmikklienti ja vii nende seas läbi väike uurimus oma ettevõtte kohta, kus nii muuseas küsid ka, millist sotsiaalmeediaplatvormi nad enim armastavad.   

2. Otsi enda ettevõtte tegevusega sarnaseid veebilehti

Mõtle konkureerivatele ettevõtetele. Tee nimekiri ja käi läbi nende kodulehed. Sa üllatud nähes, et enamikul neist on erinevad sotsiaalmeediaikoonid avalikult nähtavad, jagades sulle väärtuslikku infot. Vaata, kui palju jälgijaid neil on ja saadki teada, millist platvormi sinu potentsiaalsed kliendid kasutavad.

3. Kasuta Google Analyticsit

Kui sul veel pole seda võimsat tööriista, siis paigalda see oma veebilehele kohe. Saad kodulehe liiklust mõõta ning avastada uusi platvorme, miskaudu kliendid sinuni jõuavad.

 

Jagades stabiilselt väärtuslikku sisu oma veebilehele, tõmbad sinna liiklust ligi nagu mesi kärbseid. Lisaks saad kutsuda uusi kliente liituma meilinglistiga, mis on ettevõtte suurim vara.


Loodan, et said oma ettevõtte jaoks häid mõtteid. Kui soovid veel lisaks teada saada, mida teha, et klient ostaks sinu, mitte konkurendi käest, siis soovitan sul lugeda ka seda artiklit SIIN.

Kirjuta palun oma küsimused ja mõtted allolevasse kommentaariaknasse. Kui sul on ettepanekuid tulevaste postituste osas, siis anna samuti julgelt märku.

Marlen / Marketing Letter asutaja
Eelmine
Mida teha, et klient ostaks sinu, mitte konkurendi käest?
Järgmine
Kuidas saada üle artikli kirjutamise hirmust?

Lisa kommentaar

Email again: