Kuidas koostada turundusplaani

-
Heast tootest või teenusest ei ole kasu kui keegi sellest midagi ei tea. Seepärast on ettevõtte jaoks oluline omada korralikku turundusplaani, mis on konkreetne juhis sissetulekute teenimiseks ning aitab jõuda õige sihtgrupini. 
Turundusplaan on dokument, mis näitab sulle väga detailselt kuidas oma strateegiaid ellu viia. See kirjutatakse konkreetse ajaperioodi jaoks ning selgitab nii sinu ettevõtte hetke olukorda kui ka tulevikuplaane.

Hea turundusplaan koosneb alljärgnevast:
· Tegevusplaani kokkuvõte
· Missioon
· Situatsiooni analüüs
· Sihtgrupp
· Ostupersoona
· Turunduseesmärgid ja tegevuskava
· Hinnastrateegia
· Levitamisstrateegia
· Pakkumisstrateegia
· Eelarve

Tegevusplaani kokkuvõte

Siin on tegemist lühiülevaatega kogu sinu ettevõtte turundusplaanist. Peamine eesmärk on välja tuua ja kirjeldada kõige olulisemaid osasid. Kokkuvõte peab andma turundusplaanist selge pildi.

Missioon

Missiooni puhul on vajalik kirjeldada sinu ettevõtte turundustegevusi meta tasandil. See peab andma vastused allolevatele küsimustele nagu:
-mida sa tahad teha?
-miks sa seda tahad?
-kelle jaoks sa seda teha tahad?

Kõik ettevõtte sisesed tegevused peaksid põhinema missioonil. Selge missioon aitab püsida alati õigel rajal.

Situatsiooni analüüs

Situatsiooni analüüs katab ära allolevad teemad:
· Toode ja/või teenus, ehk mida sa müüd?
· Unikaalne müügiargument ehk mis see on ja kuidas see eristab sind konkurentidest?
· Mis on sinu ettevõttes parimad tavad? Need võivad olla näiteks hästi toimivad turunduskanalid, tugeva ostusooviga ostupersoonad või rohkelt kontakte genereerivad kampaaniad.
· Väljakutsed – milliste väljakutsetega sinu ettevõte, ja just turundusosakond, silmitsi seisab?
· Konkurentide analüüs – kes on sinu ettevõtte konkurendid? Kuidas nemad end esitlevad?
· SWOT analüüs. Millised on sinu ettevõtte tugevused, nõrkused, võimalused ja ohud, millega sinu ettevõte (eriti turundusosakond) silmitsi seisab?

Sihtturg

Millist turuosa püüad oma ettevõtte toote või teenusega sihtida? Kas see on B2B või B2C suunatud? Sihtturg sisaldab valdkondi, kellele sa müüd oma tooteid või teenuseid. Selle kirjeldus peaks olema nii detailne kui võimalik. See on iga turundustegevuse vundament. Ilma korraliku sihtimiseta ei ole võimalik sul edukaid turunduskampaaniaid läbi viia.

Ostupersoona

Siin leiad vastuse sellele, kes sinu toodet ja/või teenust päriselt ostaks. Selles protsessis näed millised inimesed sinu sihtturul töötavad ja kes esindavad sinu kliendibaasi erinevaid segmente.

Turunduseesmärgid ja tegevuskava

Selles osas on oluline ära märkida oma ambitsioonikad kuid saavutatavad eesmärgid ja defineerida seda, kuidas jälgid seda tegevust konkreetsel ajaperioodil.

Hinnastrateegia

Hinnastrateegia on kasumi genereerimise võti. See otsustab sinu toodete ja/või teenuste edu või läbikukkumise.

Levitamisplaan

Levitamisplaan selgitab kuidas oma tooteid/teenuseid klientideni viid. Kui kasutad online tarkvara, siis levitad läbi veebi. Kui tegutsed füüsilisel pinnal siis levitad läbi teeninduspunkti, kaupluse vms. Küsi endalt alljärgnevaid küsimusi:
1. Mis on sinu eelistatud levitamiskanal?
2. Miks eelistad seda teistele võimalustele?
3. Millised on levitamise kulud?
4. Millist mõju see ajaliselt avaldab?

Pakkumisstrateegia

Kõigepealt on tarvis defineerida sõnum, mis oleks ostupersoonale edasikantud. Seejärel vaata sobivaid pakkumiskanaleid mida saad uute klientide leidmiseks kasutada.

Eelarve

Koostades eelarveplaani, peaksid arvestama kõikide levitamise ja promokuludega. Tee nimekiri kõikidest elementidest ükshaaval ja ära unusta märkida ka kaastöötajate töötunde.

Mitte keegi ei ehita maja ilma projektita. Ometi püüab 90% ettevõtjatest ehitada äri ilma plaanita. Valmista end ette uueks algavaks aastaks ja koosta oma ettevõttele tugev turundusplaan, et võiksid aasta pärast, samal ajal, rahuloleva naeratusega möödunule tagasi vaadata.

Kui soovid abi turundusplaani koostamisel siis vajuta SIIA. 
Eelmine
Online turunduse tähtsus väikeettevõtja jaoks

Lisa kommentaar

Email again: