Teemad, millest kirjutada sotsiaalmeediasse

-
Kas oled leidnud end olukorrast, kus tahad sotsmeediasse postitada aga ei tea, millest kirjutada? Sul lihtsalt ei ole ideid, mida oma sotsmeediakontodel jagada? Selles artiklis jagan sulle soovitusi, mida oma järgmisi postitusi planeerides kasutada saad, et mitte kunagi ebaõnnestuda.
Enne kui jätkan, tahan pisut rääkida enda taustast. Ma aitan iluvaldkonnas tegutsevatel ettevõtjatel strateegilise turunduse kaudu uusi kliente leida. Suure osa minu turundusstrateegiast moodustab sisuturundus, mis omakorda hõlmab väga palju teksti. Seega, need ettevõtjad keda mina aitan, tahavad sõnad enda jaoks panna tulu teenima. Olgu siis tegemist sisuturundusartikli-, sotsmeediapostituse, e-maili uudiskirja, reklaami- või müügitekstiga. Ma aitan neil kirjutada sõnu, mis aitavad müüa nende tooteid ja teenuseid.

Ettevõtjana puutud ka sina kokku inimestega,
kes ootavad sinult väärtuslikku teavet, mis aitaks neil teha teadlikke ostuotsuseid. Enne kui nad sinult ostavad, tahavad nad teada kes sa oled. Nad tahavad sind usaldada. Selles artiklis näitan sulle, kuidas paremini kirjutada. Kuidas kirjutada sõnu, mis toovad sulle tulemusi kui tahad kirjutada postitusi Facebooki, Instagrami, LinkedIn´i või ükskõik millisele muule sotsmeediaplatvormile.

Üks ja ainus põhimõte, mis on kestnud juba sadu aastaid ja mis ajas mitte kunagi ei muutu on see, et kirjutamisel ei tohi tekst olla mitte kunagi sinust. Sa ei tohi kirjutada oma ettevõttest. Ainus, millele sa peaksid alati kirjutades mõtlema on lugeja. Palun jäta see endale meelde kui hakkad oma järgmist sotsmeediapostitust kirjutama.

Tegelikult ei kehti see mitte ainult sotsmeedia puhul, vaid ükskõik mis tekstide puhul, mida soovid oma ettevõtte eesmärkide saavutamiseks luua. Ei ole oluline kui tore sina oled, või kui hea huumorisoon sul on, sest see ainult juhib tähelepanu soovitud tulemustelt kõrvale. Kui sul on tarvis kirjutada oma praegustele ja tulevastele klientidele sellel eesmärgil, et nad ostaksid sinu tooteid, või teeksid midagi mida soovid, siis neid ei huvita see kui vahva sa oled või kui vinge sinu ettevõte sinu meelest on. Kui tahad, et sinu postitus täidaks konkreetset eesmärki, siis pead endale teadvustama, et lugeja on huvitatud aga ainult ühest asjast – temast endast.

Seega järgmine, mida meeles pidada on: inimesed on huvitatud iseendast. Mõtle korraks sellele kui hommikul ärkad, või kui pead kodust välja minema, et midagi teha, siis mõtled iseendale. Mis puutub sotsmeediasse, siis inimesed ei logi ennast Facebooki sellepärast, et nad hooliksid niiväga neist, keda nad jälgivad, vaid soovivad olla kursis infoga, mida jagavad need inimesed, kes hoolivad samadest asjadest, millest nemadki huvitatud on. Sinu lugejad tahavad jagada neid uuendusi oma sõpradega. Kui nad seda teha ei saa, siis on neil igav.

Kõik need kolm asja, mida ma sinuga just jagasin on seotud lugejaga. Päeva lõpuks mõtlevad inimesed ikka ainult iseenda peale. Pea seda meeles kui asud oma järgmist sotsmeediapostitust kirjutama ja ära unusta, et kui räägid tekstis iseendast või oma ettevõttest, siis ei ole tulemus nii efektiivne kui see olla võiks. See on põhimõte, mida peaksid alati meeles pidama, et mitte ebaõnnestuda. Senikaua kuni sinu loodud sisu on lugejast, on kõik hästi. Sest ükskõik mis ka ei juhtuks, lugejad tunnevad, et tekst on neist ja siis ei vea sisu sind alt.

Kui sa vaatad sotsmeediasse, siis märkad kindlasti kui paljud ettevõtjad selle reegli vastu eksivad. Põhjus miks nad seda teevad on, et nad ei pööra lugejale tähelepanu. Nad kirjutavad ainult endast ja räägivad oma ärist ega pööra tähelepanu sellele, mis lugejat huvitab, mida lugeja tahab.

Ma selgitan sulle pisut lähemalt, et aidata sul sellest kontseptsioonist paremini aru saada, sest lugejale keskendumine on sinu eduka postituse tuum. Sa peaksid sellele igakord enne kirjutama asumist mõtlema.

Piltlikult öeldes seisavad sinu ettevõte ja lugeja teine teisel pool kuristikku. Tühimik teie vahel sümboliseerib erinevaid vastuväiteid mis lugejal sinu ettevõtte poolt pakutavate toodete või teenuste vastu võib olla. Enamus ettevõtjaid üritavad teha kõva häält, et sõnum kostuks üle kuristiku, ning et lugejad kuuleksid, tuleksid ning hüppaksid üle kuristiku nende juurde. Nad kasutavad valjuhäälset taktikat ning hulgaliselt reklaame. Nende ettevõtjate peamine eesmärk on teha end võimalikult kuuldavaks.

Parem võimalus taolise olukorra lahendamiseks on seada fookus teisepool kuristikku seisvale lugejale, mitte ettevõttele endale ja selle toodetele/teenustele. Põhiline mida saad teha on pöörata tähelepanu sellele:

• millest lugeja hoolib
• millest ta mõtleb
• mis teda huvitab
• mis talle meeldib
• mis ei meeldi
• millesse ta usub

Keskendudes ainult lugejale hakkad temaga ühendust looma ning ehitama silda teie vahel laiuvale kuristikule. Iga kord kui sul lugejaga side tekib tähendab see, et juhatad teda põhimõtteliselt oma ettevõtte suunas. Seda saad teha ainult nii kui oled talle täielikult keskendunud.

Seega, selle asemel et olla kõige valjuhäälsem ja üritada lugejat enda poole tirida ja tõmmata alusta hoopis silla ehitamist teie vahele. Räägi ja kirjuta sellest, millest sinu lugejad hoolivad, sest seda tehes juhatad neid oma ettevõtte suunas.

Ma toon ühe praktilise näite. Selle ettevalmistamiseks tegin pisut uurimustööd. Ma otsisin juuksurisalonge. Oletame, et sa oled juuksurisalongi omanik ja sul on tarvis oma sotsmeediasse midagi postitada, mis tekitaks potentsiaalsetes klientides soovi tulla sinu salongi.

Oma uurimustöös keskendusin kõigepealt kliendile, mitte salongi tutvustamisele ega sellele kui äge see on, kui kaua tegutsenud, või milliseid auhindu on võitnud. Ära saa minust valesti aru, see värk võib ka toimida, kuid silla ehitamise metafoor tähendab seda, et pöörame kõigepealt tähelepanu kliendile.

Seega ma läksin oma uurimustöö jaoks „Juuksur annab nõu“ Facebooki gruppi. Võib olla sa oled sellest kuulnud. Seal on 11 000 + liiget ja on kõikidele kättesaadav. Seal on tuhandeid juuksuri- ja ilusalonge, kes oma teenust pakuvad. Kõik mida sa tegema pead on minema ja lugema kommentaare ning vaatama mida kliendid räägivad, mille üle nad kaebavad, mida oluliseks peavad mis neile ärevust tekitab. Põhimõtteliselt räägivad nad seal sellest, mida nad saada tahavad.

Seda lugedes, sain ma aru, et naiste jaoks, kes endale uut juuksurit otsivad, ei ole mitte niivõrd oluline salong ise, ega see kui palju auhindu ta on võitnud, vaid see, et juuksur kelle poole nad abi saamiseks on pöördunud, ei ole suutnud neile pakkuda soovitud lahendust. See muudab nad ärevaks.

Ma lugesin kommentaare, kus nad ütlesid „ma ei saanud seda tulemust, mida soovisin“ või „soovin leida juuksurit, kes oskaks anda soovitusi juuksevärvi muutmisel“. See näitab, et tegemist on usalduse otsimisega. See oli näide, mille välja selgitamine võttis mul vaid paar minutit.

Sarnane näide töötab ükskõik millises valdkonnas tegutseva ettevõtte puhul. Otsi oma valdkonnaga seotud gruppe ja foorumeid ning mine vaata mille üle sinu potentsiaalsed kliendid kaebavad, milliseid küsimusi esitavad ja mida nad kommenteerivad. Ebaõnnestumine on välistatud kui sead oma lugeja esikohale ja kirjutad sellest, mida ta teada tahab.

Seega, millise postituse tahaksid nüüd oma sotsmeediasse kirjutada, kui pead esiti silmas oma lugeja huve? Kui sul ei ole veel ettevõtet aga liigud sinnapoole, siis võid näidispostituse kirjutada hüpoteetiliselt.

Eelmine
Kuidas kirjutada sisuturundusartiklit
Järgmine
Kuidas kirjutada sotsiaalmeedia postitust

Lisa kommentaar

Email again: