Kaasaegne turundus ilutööstuses

-

Klientide meelitamine veebipoodidesse ning kaubamärgi lojaalsuse kasvatamine on moe- ja ilubrändide jaoks olnud pidevalt kasvav väljakutse. Selleks, et turundus võiks pakkuda täielikku brändikogemust, on ülimalt oluline veatu sisuturunduse strateegia väljatöötamine. Marketing Letter võttis kokku maailma tipp kosmeetikabrändide viimase aja statistika ja analüüsid, mis aitavad aru saada sisu loomise vajalikkusest ning annavad edasi ideid, millest saaksid iluettevõtjana eeskuju võtta.

Peamiseks avastuskanaliks ilubrändide jaoks kogu maailmas on olnud sotsiaalmeedia. 2019. aasta esimese kvartali uuringu käigus väitis 37 protsenti Statista küsitluses vastanud globaalsetest iluostjatest, et tavaliselt saavad nad uutest ilubrändidest või toodetest teada just sotsiaalmeedia vahendusel.

Online trendid YouTube´is 

Iluvideod on YouTube'is suur äri. Iluvaldkonnaga seotud sisu tekitas 2018. aastal videoplatvormil enam kui 169 miljardit vaatamist. Populaarsed YouTube'i ilutemaatikal põhinevad sisutüübid hõlmavad õpetusi ja DIY-videoid, ülevaateid, kliendi tagasiside videoid ja iluvlogijate toodetud videoid.

Kõige populaarsema moe- ja iluteemalise sisu moodustavad YouTube´is meigi- ja nahahoolduse õpetused, kosmeetikatooted ja tootesoovitused. Enam kui kolmandiku iluteemaliste videote vaatamistest moodustasid 2018. aasta augustikuu seisuga kampaaniafilmid. Arvustused ja õpetused jäid teisele ja kolmandale kohale. Neid vaadati vastavalt 15% ja 14% ulatuses. (Statista, 2019). 


Populaarseimateks ilusisu loojateks on Mehhiko ilublogija Yuya, kelle YouTube kanalil oli 2020. märtsi seisuga 24.3 miljonit jälgijat. Temale järgneb Jeffree Star 17,6 miljoni jälgijaga. 


Juhtivad ilubrändid Instagramis

Instagram on digitaalse vaatajaskonnaga ühenduse loomiseks brändide jaoks populaarne suhtlusvõrgustik. 2020. aasta juuni seisuga oli Instagrami populaarseima ilubrändina esikohal 24,2 miljoni jälgijaga Kylie Cosmetics. Teisel positsioonil ilutses 23,66 miljoni jälgijaga MAC Cosmetics.

1969. aastal Prantsusmaal asutatud Sephora ilubränd, mis asetseb tabelis neljandal positsioonil, on üks silmapaistvamaid isikuhooldustoodete ja ilubrändide kauplusi kogu maailmas. 2017. aastal oli ettevõttel 362 kauplust kogu Ameerika Ühendriikides ja see kuulutati tulude põhjal USA 100 parima jaemüüja hulka.


Juhtivad ilubrändid Facebookis 

2020. aasta juuni seisuga oli isikliku hügieeni bränd Bath & Body Works rohkem kui 9,91 miljoni jälgijaga Facebookis esikohal. 


Pilguheit maailma tuntud kosmeetikabrändide sisuloomesse 

Global Cosmetic Industry poolt läbiviidud paneelvestluses, 2020. aasta maikuus,  kinnitasid maailma tippilueksperdid Sarah Jindal, Dr. Ken Marenus, Mike Martinez ja Elana Drell-Szyfer, et ilutööstus on liikumas täielikult digitaalsesse maailma. Oluliste tähelepanekutena toodi välja turuuuringute läbiviimine ja strateegilise plaani olulisus ettevõttes tegutsemiseks.  

L’Oreali omanduses olev NYX Cosmetics on viimase paari aasta jooksul loonud peaaegu kultusliku jäljendi, enamasti tänu nutikale digitaalsele strateegiale. Lisaks kasutaja genereeritud tegevusele tuginedes võimaldavad selle iga-aastased Face Awards jumestusvõistlused ka sotsiaalmeediaplatvormidel avaldatud videosisu rikkalikult ära kasutada. The Face Awards on iluvlogijatele suunatud veebipõhine jumestusvõistlus, kuhu igaüks saab luua oma jumestamisoskust tutvustava video. Võistlus kulmineerub auhinnaga "Aasta Ilu Vlogger", kus võitja valitakse publiku seast. Võistlus mitte ainult ei suurenda NYX-i kaubamärgi üldist teadlikkust, vaid kogu publiku kaasamisega annab see ettevõttele midagi enamat, millesse tõeliselt investeerida.

Kui tarbija külastab iluettevõtte füüsilist kauplust või scrollib tema sotsiaalmeedia platvormil, siis on tema eesmärk leida õige toode. Riiuli ees seistes on ilubrändil kliendi veenmiseks aega minut, kui mitte mõned sekundid. Kui toodete lähedal ei ole tutvustavaid brožüüre või müügiinimest, siis langetab tarbija ostuotsuse toote pakendi ja/või lühikese tootekirjelduse põhjal. See ei tähenda, et bränd ei saaks arendada kliendiga pikaajalisi suhteid isegi siis, kui viimane koheselt ostu ei soorita. Sisuturunduse kaudu saab iluettevõte klienti veenda, kasvatades enda vastu järjepidevalt usaldust.  


Mida tähendab sisuturundus iluettevõtte jaoks?

Sisuturundus pakub potentsiaalsetele ja olemasolevatele klientidele väärtuslikku informatsiooni selleks, et tugevdada uusi ja olemasolevaid kliendisuhteid, mille tulemusena kliendi käitumismustrid muutuvad. Tarbija jääb brändile lojaalseks ning temast saab ettevõtte brändisaadik. Sisuturundus võimaldab ilubrändidel tarbijaid harida, üksteisega sõbruneda ja neid aidata. Sellele kõigele aitab sisuturundus kaasa veel enne, kui tarbija on ostuotsuseks valmis.  


Otsingute maht internetiavarustes 

Google on enimkasutatud ineterneti otsingumootor. 2019. aastal kasutati Google'it erinevatele küsimustele vastuste leidmiseks 62,19 miljardit korda. (Similarweb, 2019). 

Päevas kasutatatakse Google otsingut 3,5 miljardit korda. (Internetlivestats, 2019).

Enimotsitud märksõna 2019.aastal Googles oli Facebook ja sellele järgnes Youtube. (Ahrefs, 2019). 

Google´i kasutajate seas viidi läbi küsitlus, milles selgus, et valdav enamus toodete ja teenuste otsijatest eelistab reklaamidele klikkimisele hoopis orgaanilisi tulemusi. 72% vastanutest väitiski, et nad klikivad suurema osa ajast ainult orgaanilistele tulemustele. Valdav enamus vastajatest ütles, et jääb oma päringule vastuse leidmiseks Google'i esilehele. 75% vastanutest klõpsab vaid esimesel või teisel tulemusel, skännib ühte lehte, otsides oma päringule kõige asjakohasemat vastust, või külastab mitut tulemust ühelt lehelt. 17% vastanutest väitis, et osa nende otsingukäitumisest hõlmab sisu otsimist usaldusväärsetelt veebisaitidelt või kaubamärkidelt. Ainult 7% vastanutest märkis, et sirvivad esimesena kuvatud lehel võimalikult palju tulemusi. 84% inimestest kasutab Google otsingut 3 korda päevas või tihedamini. (Moz, 2019). 

Selleks, et olla sihtgrupi jaoks interneti otsingumootoris leitav, on sisuturundus ettevõtte jaoks ääretult oluline.

46% tooteotsingutest saavad alguse Google´ist. (Jumpshot, 2018). Värskeimate andmete kohaselt ületab Amazon 54% tooteotsingute osas Google'i. Jumpsi aruanne näitab, et toote otsimise alustamiseks eelistatuimad platvormid on Amazon ja Google. See on oluline info neile, kes püüavad ostja teekonda paremini mõista ja tahavad leida võimalusi, kuidas klientide elu lihtsamaks muuta. 


Sisuturunduse strateegia olulisus

Võib olla oled Sina üks neist ettevõtjatest, kellele meeldib kogu loodava turundussisu strateegia enne avaldamist ette planeerida. See tähendab, et viid end põhjalikult kurssi sellega, mida Sinu konkurendid on varasemalt avaldanud ja analüüsid, milline sisu inimestele rohkem korda läheb - inimestele, kellest soovid, et saakisd Sinu ettevõtte kliendid.  

Võib olla oled aga hoopis ettevõtja, kellel on märkmeplokk alati käepärast, kuhu saad kirjutada uusi ideid ja mõtteid, et koguda sisu, mida hiljem oma kanalites avaldada.

Või eelistad alustada uut päeva arvuti taga, et käigu pealt välja mõelda uusi sotsiaalmeediapostitusi või reklaamikampaaniaid. Sulle meeldib seda teha võib olla impulsiivselt, sest suudad niimoodi kõige lihtsamini tulla välja uute, ettearvamatute ja kreiside ideedega.  

Sa võid olla ka ettevõtja, kes on palganud endale abilise, näiteks mõne tuttava, kes turundusõpingute kõrvalt Sinu sotsiaalmeediat haldab ja reklaame avaldab, sest Sul endal ei ole teenusepakkumise kõrvalt aega sisuloomesse süveneda. 

Ei ole tähtis, millist tüüpi ettevõtja Sa oled. Tähtis on ainult üks - sisu, mis Sinu ettevõtte kanalites avaldatakse ja edasi levitatakse peab tõmbama soovitud sihtgrupi tähelepanu!  

Olgu tegemist ettepalaneeritud reklaamikampaaniaga, jooksupealt loodud sotsiaalmeediapostitustega või palgalise töötaja poolt loodud turundusmaterjalidega. See on SISU, millele on panustatud aega ja raha. Ainus küsimus, mis jääb õhku sellel hetkel, kui see avaldatakse - kas see ka toimib?

Toimimise all peetakse silmas, kas see ka kõnetab Sinu ettevõtte sihtgruppi, sest just see on sisuloome peamine eesmärk. Sinu avaldatud sisu peaks pakkuma sihtgrupile kogemust, väärtust ja tekitama huvi Sinu ettevõtte kohta rohkem teada saada.  Sisuturundus on kõrgem reklaamitegemise viis. Kui Sa tead ja oskad seda õigesti teha, siis Sinu sihtgrupp päriselt ka naudib seda.  

Võib oled ettevõtja, kes ei pea oluliseks, et Sinu postitused või artiklid jälgijaid (loe sihtgruppi) kuidagi sügavamalt liigutaks. Võib olla eelistad kirjutada ja avaldada sisu siis, kui Sina tahad ja kui Sulle parajasti meeldib. Või näiteks alles siis, kui Sul parajasti midagi olulist öelda on. Võib olla on Sinu ainus eesmärk neile müüa oma tooteid ja teenuseid ning sisu mida avaldad ongi peamiselt selle ümber üles ehitatud.  

Sisuturundus tugevdab ettevõtte ja kliendi vahelist sidet. Mida rohkem ettevõte oma sihtgruppi ettevõtte tegemistesse kaasab, seda rohkem tekib sihtgrupil soov ja tahtmine seda külastada. Mitte kellelegi ei meeldi, kui talle pidevalt ainult müüakse. Sa ei taha oma jälgijaid pidevate reklaamplakatite ja müügipakkumistega tüüdata, ega ju?


Kvaliteetse sisu loomine

Hästi. Mitte keegi ei sunni Sind oma sihtgrupiga usalduslikku suhet looma. Aga kui Sa soovid lojaalseid kliente ning unistad inimestest, kellega Sul on meeldiv koostööd teha, siis tahad luua sellist sisu, mis aitab kasvatada Sinu ettevõtte vastu usaldust ja paneb sihtgruppi sellele kaasa elama. Sest seda Sinu kliendid tahavad ja vajavad, enne kui nad Sinu käest ostavad.  

Teadlikult või mitte, nad esitavad enne ostmist alljärgnevaid küsimusi:

  • mis on selle ettevõtte lugu?
  • mida see ettevõte väärtustab?
  • kuidas ta seda teeb? 
  • miks ma peaksin tema käest ostma?

Need on küsimused, millele klient enne ostu sooritamist tahab vastuseid saada. Kui tema väärtused langevad kokku ettevõtte väärtustega, siis tahab ta olla osa selle ettevõtte loost.

Oled kuulnud, et inimesed ei osta asju mitte sellepärast, et nad neid ilmtingimata vajavad, vaid nad ostavad asju inimeste käest, kes jagavad nendega sarnast maailmavaadet? Ettevõtjana on Sinu ülesanne leida vastused nendele küsimustele ja oma sisuloome kaudu seda iga kord edasi kanda. Selleks saad kasutada just sellist häält ja tooni, mis Sinu brändile on omane ja kuidas soovid oma sihtgrupile mõjuda.  

Sellest moodustubki sisu, mida Sinu ettevõte peaks oma sihtgrupi jaoks pidevalt looma.


Sihtgrupini jõudmine

"Mis imevigurid need võtmesõnad ja SEO on?" võid Sa nüüd küsida. "Kas ma ei võiks lihtsalt kirjutada huvitavaid lugusid, vastates nendele küsimustele ja vaadata, mis edasi juhtub?"

Jah. See mis edasi juhtub määrab, kas Sinu lugu jõuab soovitud inimesteni. Sul võib olla ülivinge sisu, aga kui Sa ei kasuta oma tekstis selliseid märksõnu, mida Sinu sihtgrupp interneti otsingumootorites kasutab, siis jääb Sinu turundussõnum peitu ja inimesed, kes Sinu tooteid ja/või teenuseid guugeldavad, jõuavad hoopis konkurentide juurde. Strateegiline sisuturundus aitab Sul seda viga vältida.

Kuidas on aga lood sisuloomes kasutatud sõnavara kasutamisega? Siin peetakse silmas slänge ja erikeelt, mida Sinu otsene sihtgrupp kasutab. Kas teadsid, et suudad sihtgruppi paremine kaasata, kui peegeldad talle sõnu ja lauseid, mida ta oma igapäevases elus kasutab? See tähendab, et mida paremini tunned oma sihtgruppi ja võtad aega oma ostupersoona väljaselgitamiseks, seda lihtsam on Sul oma loodud sisuga teda vestlusesse kaasata. Ja siin ei ole vahet, kas loodud sisu on artikkel, blogipostitus, video, podcast või uudiskiri.


Kokkuvõte

Kui Sa tahad oma tooteid ja teenuseid müüa, siis sisuturundus on midagi sellist, mida Sa pead endale selgeks tegema ja seda teadlikult kasutama hakkama. Kui Sa oled algaja, siis võib olla leiad end esialgu sisuloomega maadlemas. See on okei. Maadlemine teeb Sind tugevaks. Isegi, kui Sa ühel hetkel otsustad anda sisu loomise kellegi teise ülesandeks, on oluline, et Sa ettevõtjana mõistad selle vajalikkust ja struktuuri, kuidas seda luua. Kui Sa sellest täielikult aru saad, alles siis tead, mis toob Sinu ettevõtte jaoks tulemusi. Alles siis saad olla kindel, mida palgaliselt või sisseostetud turundusteenuse osutajalt nõuda. Vastasel juhul uitad pimeduses ja kulutad asjatult aega ja raha. Sisuturunduse täielik mõistmine, arusaamine selle loomise protsessist ning vajadusest teeb Sinust parema ettevõtja.


Soovid teada, milline on Sinu ettevõtte olukord sisuturundusega seotult? Vaata edasi siit!

Eelmine
Enimnõutud ilutooted koroona ajal
Järgmine
Konkurentsieelis ilumaailmas

Lisa kommentaar

Email again: