Facebooki postitus, mis paneb hetkeks peatuma

-
Kas oled ettevõtjana kogenud hetki, kus kukalt kratsides endalt küsid: “Mida täna sotsiaalmeediasse postitada?” Tuttav tunne, kas pole? Fännilehtedel domineerivad promopõhised postitused. Kuna selline taktika ei too aga soovitud tulemusi, siis tekib tihti arvamus, et sotsiaalmeedia ei tööta. Ometi kasutab erinevaid sotsiaalmeedia platvorme täna 3,5 miljardit inimest üle maailma. See hõlmab Facebooki, Instagrami, WhatsUpi ja Messangeri. Neist kõige populaarsem on Facebook, mida kasutab 2,6 miljardit inimest üle maailma. Samas on ka ettevõtteid, kelle postistustele sihtgrupp hoogsasti kaasa elab ja kelle online´i müük viimase poole aasta jooksul, hoolimata koroona hullusest, jõudsasti kasvanud on.

Mida nemad siis teisiti teevad? Kuidas Sina saaksid sarnaseid tulemusi?

Alusta turu-uuringust

Turu-uuring on sihtgrupi tundmise jaoks ääretult oluline tegevus, et luua sisu, mis Sinu jälgijaid kõnetaks. Võibolla oled kuulnud ütlust: “Keelepeksja räägib teistest, igav inimene räägib endast, aga suurepärane vestluskaaslane räägib Sinust.” Sinu jälgijad tahavad, et Sa räägiksid neist, sest see paneb neid ajajoonel scrollides peatuma. Kui nad peatuvad, siis tahavad nad näha ja kuulda, mis Sul neile öelda on. Põhjus peatumiseks on lihtne - jutt käib ju neist ja sellest, kuidas nad endi või oma lähedaste jaoks midagi paremaks saavad muuta. Teine võimalus, nad leiavad midagi põnevat, mida sõpradele edasi jagada.

Olenemata nimetusest “turu-uuring”, ei pea seda kartma. Turu-uuring ei pea olema mitmesaja lehekülje pikkune. See sisaldab küsimusi Sinu ettevõtte potentsiaalsete klientide kohta. See aitab saada selgemat ülevaadet inimestest, kes Sinu tooteid ja/või teenuseid tahavad ja vajavad. Oluline on siinjuures küsida küsimusi, mis annavad Sulle vajaliku informatsiooni, mida saaksid oma turundussõnumites edaspidi kasutada. Esialgu võib see Sulle ajaraiskamisena tunduda, kuid mõtle korraks: inimesed tõmbavad ligi inimesi, kes on nendega sarnased. Seega, kui Sa oskad oma jälgijatele peegeldada tagasi neid ennast, siis oled pälvinud nende tähelepanu. Teadagi on tähelepanu äratamine esimene samm müügi tegemise suunas – lisaks sellele, et teenida klientide usaldus, imetlus ja lojaalsus.

Oletame, et Sinu ettevõte pakub massaažiteenust. Peale teist või kolmandat fännilehel avaldatud promopostitust muutub see sihtgrupi jaoks igavaks, sest see ei paku nende jaoks mitte mingisugust väärtust. Samuti ei tõmba puhtalt rahateenimisele üles ehitatud pakkumine tähelepanu, sest neil ei ole antud infoga midagi edasi teha. Kuigi online ostlemine näitab tugevat kasvutrendi ja Statista andmetel poodles 2018ndal aastal online´is 1,8 miljardit inimest, ei tähenda see seda, et kogu Sinu sihtgrupp iga müügipakkumise peale koheselt valmis on reageerima. Tiheda konkurentsi tõttu on kriitiliselt tähtis tunda oma sihtgruppi ja valmistada neid ette selleks hetkeks, kui neil Sinu teenust vaja on. Veelgi parem – tekitada neis Sinu teenuse järgi soovi enne, kui neil seda vaja on.

63% ostudest saab alguse online´is (Thinkwithgoogle, 2018). Kui 1-5% sihtgrupist võivad oma ostuteekonnal olla jõudnud tehingu tegemise punkti, siis ülejäänud 95% võivad viibida ostuteekonna erinevates staadiumites. Ettevõtjana on Sinu kohus tunda oma kliendi väärtuse teekonda. Sa ei taha ju kaotada inimesi, kes Sinu käest juba üks kord on ostnud, ega ju? Usun, et ettevõtjana soovid, et neist saaksid entusiastlikud püsikliendid. Rahuolevad tarbijad, kellele ka tulevikus müüa. Kes räägiksid Sinu toodetest ja/või teenustest edasi oma sõpradele ja tuttavatele ning juhataksid uued potentsiaalsed kliendid Sinu ostutsükli stardipunkti. Milleks siis keskenduda ainult promopakkumiste avaldamisele ja suunata need vaid ühele väikesele osale sihtgrupist, kellel on täna ja praegu ostusoov? 

Mõned küsimused, millega oma turu-uuringut saad alustada

Siin on mõned küsimused, millele vastuste leidmine aitab Sul sihtgruppi paremini tundma õppida:

Taust

• Kes ta on? (vanus, sugu, haridus, amet)
• Millised raamatud/ajakirjad/tv/raadiosaated talle meeldivad?
• Kas ja millistest kultuuriüritustest ta peab lugu?
• Mis on tema suurimad hirmud?
• Millised on tema suhted perekonnaga/sõpradega/töökaaslastega?

Eemärgid

• Mida Sinu sihtgrupp tahab? Mis teda käivitab? Mida ta on valmis ohverdama?
• Mis hoiab teda tagasi?
• Mis on tema nõrkused? Millised on tema unistused?

Sihtgrupi kohta info kogumine

See on lihtsam kui arvata oskad – Sa võid koguda nende kohta informatsiooni Internetist. Ole kohal gruppides, kus nad arvamust avaldavad ja loe ridade vahelt vastuseid. Sa võid vestelda olemasolevate klientidega telefoni teel või viia läbi uuringuid ja küsitlusi oma meililistis olevate liikmete seas. Sa võid luua sotsiaalmeedia postitusi, mis aitavad jälgijaid paremini tundma õppida ning ühtlasi haarata neid oma postitustele kaasa elama. Ole loominguline.

Online müük näitab jätkuvalt tugevat kasvutrendi. Global Cosmetic Industry avaldas möödunud märtsis, et võrreldes 2019. aastaga on online´i müük kasvanud 91%. Prognooside järgi kasvab globaalne e-jaemüük 2021. aastaks 4,8 triljoni USD-ni.

Me kõik teame, et sotsiaalmeedias kogutud laigid, jagamised ja kommentaarid ei maksa meie arveid, kuid tähelepanu tõmbav ja väärtust pakkuv sisu kasvatab ettevõtte ja sihtgrupi vahelist usaldust. Müügiprotsessi juhatamiseks on oluline rakendada strateegiliselt läbimõeldud tasulisi reklaame, kuid ka nende puhul on oluline lahendust pakkuv sõnum.

Selleks, et sihtgrupp ostuotsuse teeks, on tarvis usaldust. Sihtgruppi kõnetavad ja läbimõeldud sotsiaalmeedia postitused aitavadki seda usaldust luua, -kasvatada ja -hoida. Tasulisi reklaame esitades kutsud nad aga juba nende jaoks tuttava teenusepakkuja juurde, mis muudab müügiprotsessi turvaliseks. 

Vajad sotsiaalmeedia turundamisel abi?
Vaata siia!

Eelmine
Konkurentsieelis ilumaailmas
Järgmine
TURUNDUSSÕNUM: 9 TÜÜPVIGA, MIDA VÄLTIDA

Lisa kommentaar

Email again: