6 küsimust, mida iga ettevõtja endalt küsima peab

-
Kas oled vahel tabanud end mõtlemas, et mida saaksid ettevõtjana omalt poolt veel teha, et kliendid sinu käest rohkem ostaksid? Või oled ehk tundnud, et ettevõte, mille loomisel nägid vaimusilmas helget tulevikku on vastupidiselt osutunud hoopis koormaks? Võib olla oled leidnud end unelmate puhkusereisi nautimise asemel CV keskuse portaalist palgatööd otsimas, sest silmus kaela ümber tõmbub üha koomamale?
Enamikel juhtudel tekib taoline olukord seetõttu, et äri alustades oleme pimestatud oma täiuslikust tootest. Me räägime sellest vaimustunult  ja unustame ära, et enne kui kliendid meie ideaalset toodet või teenust ostma hakkavad, tahavad nad meie kohta teada 6 olulist fakti. Siin nad on:


1. Kliendid tahavad teada kes sa oled.
Enne kui kliendid sinu käest ostavad, tahavad nad teada kes sa oled. Miks sa tegeled selle ettevõttega ja millist väärtust sa seeläbi oma klientidele pakud. Sa võid arvata, et peamine, mida kliendid teada tahavad on faktid selle kohta, kui suur või väike su ettevõte on, mis on toodete hind või millised on ettevõtte lahtioleku ajad jne. Tegelikult on kliendi jaoks kõige olulisem teada miks peaks ta teiste sarnaste teenusepakkujate asemel sinu ettevõtte kasuks otsustama.


2. Kliendid tahavad sind tunda.
Harvard Business Review´s avaldatud uurimustöö tulemusena ei soovi kliendid mitte brändisuhet, vaid et ettevõte neile konkreetsetes teemades väärtust jagaks. Nende jaoks on oluline, et arvamused ja elufilosoofiad ettevõttega ühtiksid. See tähendab, et enamik sinu ettevõtte kliente ei huvitu ega hooli sellest kui tihti sa neid erinevatesse tegevustesse kaasad, vaid hoopis sellest, mille eest sa ettevõtjana seisad. Rääkides oma ettevõtte kõrgematest eesmärkidest, mis jäävad väljapoole tuluteenimise eesmärki, on sul suurepärane võimalus luua oma lojaalsete klientidega siiras kliendisuhe.


3. Kliendid tahavad, et suudaksid sind leida. 
Selleks, et sihtgrupp leiaks tee sinu juurde, pead olema nähtaval nendes keskkondades, kus nad kõige rohkem aega veedavad. Millist meediaplatvormi sinu kliendid kõige enam tarbivad? Uuri see välja ja ole nende jaoks seal olemas. Sa võid loomulikult kasutada mitut erinevat platvormi nagu sotsiaalmeediakanalid, mailinglist, ettevõtte koduleht jne, kuid oluline on kindlalt paigal olla ühes kohas, kus kliendid teavad, et alati sind alati üles leiavad.


4. Kliendid tahavad sinust kuulda. 
Kui me ettevõtjatena istume vaikselt oma nurgas ja ajame oma asja, ei võta osa ega enneta sündmusi, siis me ei saa ka oodata, et meie potentsiaalsed kliendid meie olemasolust midagi teaksid. Me ei saa eeldada, et nad on teadlikud sellest, et mõistame nende probleeme, ja et meil on nende jaoks lahendusi. Paremaid otsuseid saab teha ainult siis, kui jagame infot avalikult. Seega, iga ettevõtte jaoks on oluline kliente enda olemasolust teavitada.


5.Kliendid tahavad sind usaldada. 
Usaldus on ülioluline. See on otseselt seotud sinu äritegevusega. Kui sinu esitlus ettevõtjana on autentne ning sinu jagatud sisu pakub väärtust, aidates seeläbi kliente nende igapäevaelus, siis nad usaldavad sind ja on valmis sinu käest ostma. Kui sind usaldatakse, siis ei pea sa enam müüma, sest kliendid teavad, et sul on nende jaoks alati õiget toode.


6.Kliendid tahavad sind austada. 
Mitte ükski suhe ei toimi, kui puudub vastastikune austus. Lisaks toodetele ja teenustele, mida oma kliendile pakud, on sinu peamine kohustus olla avatud ja aus kõiges mida teed. Kliendid on targad ja nad saavad aru, kui neid petetakse või nendega manipuleeritakse. Isegi väike valge vale võib sinu reputatsiooni rikkuda. Ilma reputatsioonita ei saa sa aga mitte kunagi kasvatada pikaajalist kliendisuhet.


Lae siit alla TASUTA töövihik “6 küsimust, mida iga ettevõtja endalt küsima peab” ja tee harjutusi, mis annavad sulle koheselt värskeid ideid, et kliendid sinult rohkem ostaksid.

Eelmine
Kust ammutada ideid pilkupüüdva pealkirja jaoks
Järgmine
3 lihtsat sammu, mis aitavad saavutada sinu 2019. a eesmärgid 

Lisa kommentaar

Email again: