3 lihtsat sammu, mis aitavad saavutada sinu 2019. a eesmärgid 

-
Kui oleks 2019 aasta detsembrikuu lõpp ja see oleks sinu elu parim aasta, siis mis peaks olema juhtunud?

Umbes aasta tagasi istusin sooja pleedi sisse mähitult ja lugesin seda sama küsimust Dean Graziosi raamatust „Millionare Success Habbits“. Elasin toona veel oma Nõmme kodus. Rüüpasin lonksu martsipaniteed, pöörasin pilgu läbi akna taga langeva lumesaju ja mõtlesin… Milline minu elu võiks 2018 aasta lõpuks olla... Kõik need pildid mis mu silme ees jooksma hakkasid varjutasid ületöötamise, magamatuse ja väsimuse, mida senini pidevalt tundnud olin… Ma sain aru, et vanaviisi enam jätkata ei saa.

Tihti tehakse aasta kokkuvõtteid jõulude ja vana-aasta õhtu vahepeal. Ühtlasi seatakse siis uueks aastaks eesmärke, milleks on sportlikum eluviis, tervislikum toitumine, raamatu kirjutamine, enese- ja ettevõtte arendamine jne. Millegipärast on enamus meist aga veebruarikuu lõpuks vana raja peal tagasi…
Kui sa tahad saavutada eesmärke, mis sulle päriselt olulised on, siis jagan meeleldi allolevalt lihtsaid juhiseid, mis minugi puhul toimisid. Ma näitan sulle, kuidas seda teha, et sa ei hindaks ennast üle ega koormaks end kümnete uute eesmärkidega, mida reaalselt lihtsalt polegi võimalik korraga saavutada.
Eesmäkide seadmise juures on kõige olulisem teada, et mitte kõik eesmärgid mida me saavutada tahame pole olulised. Tähtis on võtta ette need, millel on sinu jaoks kindel põhjus.

Eesmärkide elluviimine koosneb kolmest peamisest tegevusest:
1. Eesmärgist ise
2. Põhjusest, miks on oluline see eesmärk ellu viia
3. Ja tegevuskavast ning tähtaegadest

Selle artikli läbi lugedes oskad sa seada endale saavutatavaid eesmärke ning tead milliseid samme pead hakkama koheselt astuma, et need unistused täituksid ning et 2019 oleks sinu parim aasta. Teadmine, kuidas eesmärke seada ja neid ka ellu viia, aitab sul vältida ohtu. Ohtu, et leiad end 2019 aasta novembri lõpus olukorrast, kus vaatad möödunud aastale tagasi ja möönad, et taaskord ei jõudnud sa rakendada neid olulisi tegevusi, mille suhtes aasta alguses nii suures õhinas olid. Sa ei raiska rohkem aega, vaid oled suuteline oma tegevust planeerima ja omad selle tegevuse üle kontrolli.

1. Eesmärgi seadmine
Võta kõigepealt paber ja kirjuta üles kõik ideed ja mõtted mida tahaksid järgmisel aastal korda saata. Lase fantaasial lennata ja lihtsalt kirjuta. Praegu ei ole see aeg, kus arutleda ja analüüsida kas ja mis nende unistuste seast on reaalsed või mitte. Lihtsalt kirjuta ja koge samal ajal emotsioone, mida need erinevad tegevused sulle pakuvad. Nüüd kui oled kõik mõtted paberile saanud, vali välja 3 tegevust, mis sinu jaoks kõige olulisemad on ja tõmba neile ring ümber.

2. Põhjused
Vaata iga valitud eesmärki eraldiseisvalt ja kirjuta selle taha põhjus, miks see sinu jaoks oluline on. Mis juhtub siis, kui sa need eesmärgid täidad ja mis juhtub, kui need ei leiaks rakendust? Kuidas sinu ja teiste inimeste elu selle tegevuse tõttu muutub? Kujuta ette lõpptulemust ja kinnita emotsioon selle külge. Kuidas sa ennast tunneksid, kui oled kirja pandud eesmärgi täitnud? Kuidas teised inimesed sind näeksid pärast seda, kui oled selle eesmärgi ellu viinud? Kuidas see tegevus on sind sisemiselt kasvatanud?

3. Tegevuskava
Kui oled veendunud, et need eesmärgid on täpselt need, mis muudavad su järgmise aasta parimaks aastaks su elus, siis on aeg asuda tegevusplaani koostama. Võta iga eesmärk eraldi ja kirjuta selle juurde 5 peamist sammu, mida selle konkreetse eesmärgi elluviimiseks pead tegema. Näiteks, kui otsustad, et tahad kirjutada oma ettevõtte autoriteedi tõstmiseks e-raamatu, siis võid sa koostada näiteks sellise põhitegevuskava:
1. Kirjuta raamat valmis
2. Toimeta ja kujunda
3. Pane kokku raamatu lanseerimisgrupp (grupp inimesi, kes aitavad sinu uut raamatut levitada)
4. Lae raamat veebilehele
5. Vii raamat sihtgrupini

Oluline nende sammude juures on ära märkida ka tähtajad, millal reaalselt iga tegevus valmis peab saama. Sellest lähtuvalt saad võtta iga sammu ja hakkida see veel omakorda väiksemateks juppideks, määrates samuti tähtajad. Sa ei pea kohe valima kolme suurt eesmärki, mida järgmisel aastal ellu viia. Võid keskenduda alguses ka ühele konkreetsele eesmärgile ja kui see täidetud, siis võtta ette järgmisi. Oluline on end päeva jooksul ülesannetega mitte üle koormata.

Tean, et paljud inimesed kirjutavad pikki “to do liste”. Olin veel aasta tagasi üks nende seast. Uue eesmärgi saavutamise esimestel päevadel võib see nimekiri motiveerida, kuid üsna pea muutub kurnavaks. Minu soovitus on fokusseerida end iga päev maksimaalselt kolmele põhitegevusele ja teha need ülesanded ära, ükskõik mis ka ei juhtuks. Kui sa oled fokusseeritud oma eesmärgile, siis on lihtne öelda EI päeva jooksul muudele sissetulevatele tegevustele ning ahvatlevatele pakkumistele, mis ei vii sind sinu eesmärkidele lähemale. Nii on sul kontroll oma tegevuse üle ja võid 2019. aasta lõpus, samal ajal, enda üle tõeliselt uhke olla.


Kui tunned, et see artikkel oli sulle kasulik või sa tead kedagi, kes võiks sellest abi saada, siis jaga seda nendega.

Eelmine
6 küsimust, mida iga ettevõtja endalt küsima peab
Järgmine
5 mõttetera, mis aitavad väikeettevõtjal alanud aastal ohjad enda kätte haarata

Lisa kommentaar

Email again: